Dlouho jsem se vyhýbal psát preview o třetím dílu Mafie. Je to pro mě srdcová záležitost, stejně jako pro mnoho dalších a třetí díl, o který se nepostarají české zlaté ručičky z 2KCzech, ale kalifornské studio Hangar 13, již od začátku vyvolával rozporuplné reakce. I když si na JPH zakládáme, že všechno, co tu čtete, jsou vedle zručně získaných informací pomocí nejmodernějších technologií investigativní novinařiny subjektivní dojmy, zkusme alespoň pro začátek našeho preview vynechat emoce a podívat na to, co má trojka přinést.
Děj se po poválečné dvojce přesunuje do New Bordeaux...
22.09.2016 16:44
Remedy je studio s ikonickým Samem Lakem v čele, které za dobu své existence vytvořilo jen pár her. Navíc dvě nejočekávanější z nich měly až několikaletá zpoždění, až se z toho stala tradice a hráče místo, aby se o projekt přestali zajímat, dychtí po každé nové informaci. Ještě aby ne, když jde o takové pecky, jakým je Max Payne a Alan Wake. Remedy mělo vypustit hru Alan Wake jako jednu z prvních exkluzivek pro XBOX 360 při jeho uvedení na trh. Alan Wake nakonec vyšel až o dobrých pět let později v roce 2010. A podobný osud nakonec čekal i na velkolepý projekt...
24.03.2016 10:04
Série FAR CRY se se svým čtvrtým dílem dostala do slepé uličky. Vykrádal totiž jen všechny prvky ze trojky a nepřinášel nic nového. Bylo potřeba udělat změnu. Žádná nová zbraň nebo vozítko, to už hráče ke koupi nového dílu nepřitáhne. Ani propracovaný úhlavní nepřítel, který sklidil ovace ve trojce, už nedokázal nadchnout v dalším dílu. Hold jsme to my, hráči, rasa náročná a proto se Ubisoft rozhodl jít úplně jiným směrem se svým novým projektem FAR CRY: Primal.
Žádné rymejky ani rebooty. Žádní mutanti jako v jedničce, žádná rogala ani slizký úhlavňák. Tahle série potřebuje oživit!...
31.01.2016 18:43
Dneska budeme trochu mainstream. Protože jsem z Kladna a továrnu LEGO mám pomalu za oknem (mimochodem je to jedna ze čtyř továren LEGO na světě), mám vcelku tušení, jak se maj lidi, kteří tam denně pracují na plnění dětských snů a vyprazdňování rodičovských peněženek. LEGO už dávno není jen tou stavebnictví, co měl snad v dětství každej, miloval ji a na druhou stranu nenáviděl, když stoupl na kostičku. Nejenže tahle značka fušuje do her, ale film LEGO příběh v roce 2014 trhal rekordy.
A vlastně i v tom herním průmyslu jim to šlape. Každé universum, jejichž tvůrci dokážou...
10.01.2016 21:16
Jestli si někdo myslí, že hodiny bezmozkového vyblbnutí nabízí jen GTA V, nejspíš nikdy nehrál žádný jiný sandbox. Je až s podivem, jak je GTA realistickou hrou oproti jiným titulům ve stejném žánru. Co třeba série Saints Row? Tam autoři začínali s čistou gangsta akcí, s dalšími díly ale přešly do úplně nového subžánru, kde šlo opravdu jen o vyblbnutí díky superschopnostem a zbraním ve tvaru a barvě Rosenbergova můdí nebo pistole, co střílela dubstep.
Trošku mimo vždycky stála sandbox akce Just Cause, jejíž třetí díl vychází ani ne za měsíc. Ani já jsem nikdy nebyl moc velkým...
16.11.2015 21:16
Když uvidím, že nový díl ať už hry nebo filmu nese svůj základní název, kterým se honosil titul před patnácti lety, začnu větřit průšvih. Proč je potřeba dělat remaky něčeho, co bylo dobré a svůj kousek slávy si už dávno zasloužilo? Když si pak přečtu pár článku, které podle nadpisu slibují výklad autorů, proč učinili tento krok, dostane se mi akorát vysvětlení v podobě klišé, že se koná “návrat ke kořenům“ a “restart, který bude ještě lepší než originál“. Za tyhle hlášky bych nechal autory prodělat kontrolu prostaty Wolverinovým adamantiovým drápem. Protože dílů v sérii Need...
29.09.2015 10:38
Nasněžilo, sníh roztál, teplota vzrostla, opálili jsme si šunky a zase se ochladilo. To znamená, že už zase uběhnul skoro rok a než přijde zima, někdo po nás hodí dalším dílem Assassina. Minulý rok Unity nesklidilo takový obdiv, kdy by lidi házeli bankovky do oken Ubisoftu a ženský si rozkročmo sedali na přední skla skůtrů vývojářů. Místo toho Unity dokázalo pěkně vyděsit pár tisícovek lidí, když některé z postav zmizela textura ksichtu, a i když řada patchů napravila problém mizejících textur, neexistuje nic, co by mi dokázalo ten obraz vymazat z hlavy. Hold s novým enginem,...
20.09.2015 13:24
Mad Max byl vždycky béčkovým akčňákem s Melem Gibsonem v hlavní roli. Proto, když se rozhodl starý George Miller pro pokračování, producenti mu nejdříve zkontrolovala kapačku. Samotný scénář o pěti větách podle mě měl napsaný na ubrousku a zněl nějak takhle: „Chytnou Maxe. Ujedou jim ženské. Vyrazí za nimi i s Maxem. Ten pomůže holkám a ujedou. Nakonec se otočí a jedou zpátky.“
Nějak se mu tenhle psychologický náročný, pro diváka sotva pochopitelný výtvor povedlo roztáhnout do dvou hodin a navíc dokázal přemluvit Charlize Theron, aby si oholila hlavu. Kvalitní film...
21.07.2015 17:30