XBOX ONE si díky Rise of the Tomb Raider uřízl pěknou ostudu
Od 10. listopadu si (zatím jen) na mrkvosofťáckých konzolích můžeme zahrát nové dobrodružství oprsené Lary Croft. Že oproti “realistickému“ předešlému dílu z roku 2013 tu můžeme čekat třeba vybuchující slepice, jsem už psal. A teď vyšel na světlo další fakt, za který by se tentokrát měl stydět hlavně Microsoft. Ale popořádku.
Vcelku milým překvapením bylo oznámení, že hra vyjde i na stařečka XBOX 360. Ne že by snad tahle stařičká konzole Lařino pobíhání nemohla zvládnout, jen už dopředu jsme mohli počítat s jedním ze dvou scénářů. V jednom případě by X360 verze mohla být osekaná nejen o všechny grafické efekty (zdravíme Forza Horizon 2), ale i o celé příběhové části (zvednutý prostředníček směrem k Black Ops III).
Ve druhém případě by naopak X360 verze mohla vývojáře z Crystal Dynamics omezovat. Jinými slovy tam, kde by se mohla použít nová technologie, rozlehlejší scenérie nebo zvětšit někomu nejmenovanému znovu prsa, se musí brát ohledy na tu konzoli z roku 2005 a doufat, že to zvládne.
Nakonec jsme se dočkali něčeho mezitím. Na XBOX ONE jede hra v 1080p (jako jedna z mála) při 30 snímcích za vteřinu a všechny filmečky ve hře jsou renderované v reálném čase, na což autoři pořád dokola upozorňují, ale mně jako hráči je to v principu úplně jedno. Sice je pěkný slyšet, že všechno, co stejně nemůžu ovládat, teď zpracovává moje konzole sama, ale realitou je, že v té chvíli klesá rozlišení na 900p. Proč sakra? Na X360 se jede v 720p a filmečky jsou předrenderované.
To ale není ta ostuda, díky které jsem vás nalákal přečíst si tenhle článek (nejsem bulvár, co v nadpisu slibuje odhalené můdí Justina Biebera, a v článku se pak píše o tom, že ho prej nějaká holka jednou někdy viděla). Je potřeba říct, že na portu, tedy na grafickém zpracování X360 verze, pracovalo studio Nixxes, které stojí například na definitivní edici Tomb Raideru z roku 2013 pro Playstation 4. Už v září nás vydavatel Square Enix zaplavil screenshoty z obou verzí a grafický rozdíl byl opravdu markantní.
Prvotní zveřejněné rozdíly mezi konzolemi:
Srandou ale je, že den po vydání hry na obě konzole vyšel update pro X360 verzi, která vylepšila grafiku na takovou úroveň, že kromě rozlišení obrazu, některých textur a dynamického osvětlení vypadá Lara na obou konzolích úplně stejně. Že je XBONE špatná konzole, tvrdím nezaujatě pořád, ale že hra, kterou vydají na důchodovou X360, bude vypadat víceméně stejně, jen potvrzuje, že X360 byla skvělá konzole. Nemluvě o studiu Nixxes, kteří tento skvělý port vytvořili. A teď pár obrázků pro srovnání: