The Wolf Among Us
Verze: PC, X360, PS3, iOS, Android
Rok vydání: podzim 2013
Lokalizace: EN (stažitelná CZ)
Recenzovaná verze: PC
Epizodní styl vyprávění je přímo charakteristický pro hry z vývojářského studia Telltale Games. Vůbec všechny hry od těchto vývojářů mají stejné základní rysy, až bych se je okázal nazvat přízviskem “z jednoho vrhu“. Může za to nejen cellshadeová grafika a prvky adventury, ale převážně pocit, že se na obrazovkách před vámi odehrává jen interaktivní film. S první epizodou The Wolf Among Us to není jiné, ale i tak mě tato hra okouzlila. Proč?
Může za to z devadesáti procent děj. U nás skoro neznámý komiks Mýty se mi do rukou nikdy nedostal, ale i tak mi po několika minutách hraní vyvstal v hlavě pocit, který dokázal vytlačit i popud volání přírody. Nesnáším pocit sezení v mokrých kalhotách na novinách, takže jsem se vydal na onu místnost a při cestě zpátky zabrousil na mobilu na internet a díky stránce csfd.cz si vzpomněl, že hodně podobnou kopii, i když ve více pohádkovém stylu, jsem již viděl v seriálu Once Upon a Time. Jde jen o ústřední nápad, který mají autoři komiksu přece jen víc promakaný a navíc s tak ponurou atmosférou, že oproti seriálu se mi v nejbližší době nestane, abych na něj zapomněl.
Náš vlk Bigby je policista, který má za úkol ohlídat pořádek ve čtvrti New Yorku, kam se přestěhovala většina pohádkových postav. Díky kouzlu, které si musí pronajímat, mají lidskou podobu a tak fungují v naší společnosti jako poněkud výstřední, ale vcelku ukáznění obyvatelé velkého jablka. Na vlka si určitě někteří z nás vzpomenou jako na záporáka ať už z pohádky o třech prasátkách, o Karkulce a mnoha dalších.
Aniž by vám to hrdina řekl (protože to asi ani sám neví), se stal hodným a dokonce dohlížitelem nad pořádkem, což při skoronesmrtelnosti všech pohádkových postav není nic jednoduchého, protože se pořád snaží vzájemně zabít. To se také jednou někomu povede a Bigby před svým domem zjistí, že někdo metaforicky ztratil hlavu a poté reálně pohodil jinou u něj na prahu.
Z herního hlediska se nejedná o nic kvalitního. Prostě vybíráte v dialozích jednu ze čtyř odpovědí a sledujete, jak okolní postavy reagují. Když se dialog vyhrotí v souboj, tak ten je řešen pomocí quick-time eventu. Další věcí je možnost se rozhlédnout po několika málo lokacích, ale interaktivních předmětů je zde tolik jako počet zubů průměrného pražského bezdomovce. Hlavním tahákem je tedy příběh.
Osobně komiks Mýty neznám a nevím, na kolik se hra drží předlohy. Z jedné strany mám po dohrání první epizody nutkání si jej sehnat, ale zároveň se nechci připravit o možná překvapení v dalších čtyřech epizodách. Příjemná je také cena. Na Steamu je každá epizoda za krásných 5 euro, za což vás čekají dvě hodinky solidní zábavy a sami se pak můžete rozhodnout, jestli investovat do dalších epizod, nebo si za stejné peníze nacpat chřtány půl kilem Cini Minis a zemřít na hyperglykémii.
Další kapitoly jedou v zajetých kolejích a wow efekt, který očekáváme se stoupající nasraností hlavního hrdiny, která se projevuje vizualizací na jeho pohádkové alterego, se u mě bohužel nedostavil. Chápu, že příběh je závislý na komiksové předloze asi stejně jako novorozenec na babyboxu, ale i tak bych očekával větší proniknutí do charakterů některých postav, ke kterým si prostě po pětiminutovém pokecu o pohádkách prostě nevytvoříte osobní vztah a jejich osud je vám tedy u velectěného rekta.
I tak se dostáváme do situace, kde mi následná rozhodnutí připadala jaksi nepotřebná, takže vyznějí naprázdno jen proto, aby Bigby něco plácl. První série svým epizodickým stylem vyhrává sama nad sebou. Odehrání jedné epizody v hráči zanechává teplý pocit dobře odvedené práce a zároveň upřímné natěšení na další kapitolu. Kdyby ale hra existovala jen jako celek bez povinných přestávek, začala by nudit. Do rukou se nám tak dostává multiplatformový Heavy Rain s kreslenou grafikou a noirovskou atmoférou. Škoda že vlk Bigby představuje spíš sousedovic roztomilého psa – hrajete si s ním, jen když ho potkáte, ale domů natrvalo ho nechcete.
68/100
by Papírek