Tony Hawk povstává z mrtvých v pátém díle skateboardové série
I když jsem v době dospívání bral Tonyho Hawka jako nejvíc kůl chlapa pod sluncem a upřímně držel minutu ticha za ztrátu jeho levého varlete, když mu zábradlí ukázalo, kdo je tady pánem, po čase mi jeho sláva přišla prázdná jako konto Řecké národní banky. Jasně, když se někteří šampónci honí za kulatým nesmyslem a upadnou a brečí, když jim ho někdo sebere přímo pod nohama, tak proč by si někdo nepostavil kariéru na tom, že ho víceméně nejde shodit ze skejtu.
K obrácení na temnou stranu víry a otočení se ke skejtové kultuře zády mi stačilo pár rozhovorů s touhle legendou. Jako dítě jsem mohl těžko vnímat, co ten člověk říká v rozhovorech a možná ho i obdivoval, že mluví oproti mě, protože v tu dobu jsem uměl jen hello, dog a hello dog, tak pěkně anglicky. Jeho vyjadřovací schopnosti by ale pokořilo i průměrně levné tamagotchi. Hold když se párkrát denně po mnoho let potká vaše čelo intimně s betonem, nezachrání to už ani mastička od Horsta Fuchse.
Nicméně to nic nemění na faktu, že po něm pojmenovaná série her od Activisionu, potažmo Neversoftu, byla a je na herním vrcholu ve svém žánru. Upřímně herní série Tony Hawk´s Pro Skater má asi tolik konkurence jako Dejvický famfrpálový tým. I tak je kontumační výhra stále výhra nehledě na to, že THPS mají skrz všechny díly několik velmi podařených vlastností, které jim ostatní můžou akorát slepě závidět.
Pro mě hlavním tahákem těchto her byl vždy soundtrack a ještě dneska, když uslyším Ace of Spades od Motörhead, vzpomenu si na level z třetího dílu, který se odehrává v zasněženém skateparku a přilehlém okolí.
Konec s nostalgií, nebo se tu ještě začnu rozplývat nad Pokémonama, Jugoslávií a slanými preclíky v čokoládě. Prostě a jednoduše se po třinácti letech Tony vrací v plnohodnotném pátém dílu a tady je gameplay trailer:
Herní principy zůstávají pořád stejné. Otázkou zůstává, koho z vývojářů napadlo propůjčovat skateboardům živelné elementy? Hořící prkno bych se svými pyromanskými sklony dokázal rozdýchat ale elektřina? Tady někdo hrál Bioshock a bral u toho drogy, které bych se osobně bál podstrčit i sousedovic uštěkanému psovi. Škoda že přitom nehrál Mortal Kombat. Rád bych viděl, jak vypadá Fatality pád.
Ve hře bude taky editor tratí, což pro někoho může znamenat jisté vzrušení, já to beru jako doklad lenosti vývojářů tvořit další tratě. O grafické stránce se ani nezmiňuji, protože o tak nechutných věcech, jako jsou rozplizlé textury, směšný pohyb a nereálné modely postav, se v dobré společnosti nemluví.
THPS vyjde v září na next-gen a později i na PS3 a X360, které tímto vítám v síni starého železa, na které už nikdy nic dobrého nevyjde.