Rayman Adventures
I když jsem v posledním článku na Ubisoft vrhl trochu špatného světla, stále pro některé jejich hry mám velikou slabost. Možná za to může pán, který minulý týden přijel z Montrealu a pohrozil, že mi chirurgicky zvedne hlas o dvě oktávy, možná jen čistá láska ke hrám, které mě už iks let chrání před dusivým horkem tam venku za vchodovými dveřmi. Každopádně tenhle článek nebude o utržených koulích, ale o amputovaných hlavách… Kdo pochopil menší nápovědu, může si gratulovat, kdo nepochopil, nechť se kousne do jazyka a smrkne si do vlasů, protože byl oznámen nový Rayman!
Osobně nechápu, proč tuhle novinku neoznámil Ubisoft už na E3, ale jsou to Kanaďani, takže tak. Každopádně má nový Rayman podtitul Adventures a míří předně na mobilní zařízení, čímž se stane další bratříčkem titulů Fiesta Run a Jungle Run. To znamená, že hned můžeme zapomenout na 3D prostředí, což mladší generace stejně nemá šanci z mysli vyhrabat, pokud v dětství neměli strejdu, který je tahal do sklepa na Playstationa i ve chvílích, kdy ve vsi nešla elektřina. Opět se tak vtělíme do postavičky bez loktů a kolenou a pomocí několika jednoduchých pohybů budeme ovládat jeho automatický běh po mapce.
Pro ty, kteří se s Raymanem dosud nesetkali nebo se hodně praštili do hlavy, bych měl připomenout, že tahle hra je sakra náročná. Vždy je otevřeno jen pár levelů, ve kterých musíte nasbírat nejlépe všechny body, aby se vám otevřely další úrovně. V praxi to znamená dopoledne ve škole, kdy každých 30 vteřin sebou cuknete a špitnete nějakou sprosťárnu na úkor toho polofrancouzskýho zmetka, až si vaše spolužačka začne myslet, že trpíte tourretovým syndromem. Na druhou stranu pocit satisfakce při dobře proběhnutém levelu je větší než přesně mířená trefa žvýkačkou do kantořiny kabelky.
V novém díle se v hratelnosti nic nemění. Jen má přibýt pár podržtašek, který vám budou běhat za zadkem a měly být nějak nápomocný nebo co. Každopádně jich bude větší množství a všechny vypadají, jako když si kreslíř Pokémonů spletl dávkování léků. Alespoň to vypadá na počin, který neslibuje žádné zázraky, ale nabídnou klasickou trošku hard-core hru, která má na svědomí víc rozbitých mobilů, než jich bylo ukradeno na Hlaváku, a to už je co říct.