#8 HARDWAROVÉ POŽADAVKY

Nikdy jsem nepochopil, proč někdo píše na krabičky se hrama doporučené hardwarové požadavky. Minimální jsou jasný. Máš něco horšího, než je tady napsaný? Tak máš smolíka a za těch pět stovek radši vezmi svoji kopretinu do kina, nebo začni šetřit. Ale doporučené? Pokud budu mít přesně takovou mašinu, na nejvyšší detaily hru stejně spustím asi tak v rozlišení 640x480 (což je mimochodem rozlišení, ve kterém jsem hrál DOOM 3. To už je let…) a budu rád, když to tak nějak pojede.

Doporučené požadavky tedy pro mě ztrácejí smysl. Koho sakra zajímá, na čem je hra hratelná na průměrné detaily, ve HDReady rozlišení, ale bez antiliasingu?Ať mi rovnou řeknou, na čem si to zahraju ve FullHD se vším na max a hotovo, ne? To by ale nebylo marketingově správné rozhodnutí, protože asi by nás trošku zamrazilo, kdybychom zjistili, že to, co hrajeme se vším na medium, by šlo na max ve 4K rozběhnout jen na kolovrátku s dvěma TITANy v SLI módu. Krutá realita.

Nad minimálními požadavky si zas nikdo moc hlavu neláme. Před deseti lety, kdy se verze shader-modelů střídaly s rychlostí modelek v Jágrově posteli, pokud jste nesplňovali požadavky, hra se vám prostě nespustila, nebo v ní nebyly vidět textury a tak dále. Dneska, kdy pomalu každý notebook má v sobě nějakou tu grafiku lepší než integrovanou, se dostáváme do situace, že spustit jde vlastně všechno. Pokud si zopakujeme dogma, že fps by neměly jít pod 30 snímků, dojdeme k problému, že i když se hra spustí, je vůbec hratelná?

Význam minimálních požadavků se tak v průběhu posledních let přetransformoval a neříká už, na čem hru spustíme/nespustíme, ale na čem bude vůbec hratelná. Takže se z minimálních požadavků vlastně staly doporučené!

Pro matematiky: Z vlastnosti kvantitativní s činiteli 1 a 0 (1=spustí, 0=nespustí) se stala kvalitativní s faktory od 0 řekněme do 100 (0=nespustí, ≥1=minimální počet fps). Informoval nás ale o tom někdo?

Pokud se s tím dokážeme smířit, nastává samotné první spuštění hry. Nejraději bych si nechal nastavit parametry grafiky od systému a rovnou se pustil do hraní. Mojí hráčské dušičce to ale nedá a během prvních minut místo abych se soustředil na hru a nechal se pohltit atmosférou, se pokouším všímat si, jestli se hra trhá/netrhá. Každou chvilku tak skáču do options a zpět, jen abych dokázal najít ten jistý bod, ve kterém hra vypadá co nejlépe a navíc běží čistě.

Co to pro mě znamená? Zaprvé bych si mohl pořídit nabušený počítač a všechny tyhle problémy shodit ze stolu (alespoň na další řekněme tři roky). Zadruhé (a protože jsem člověk šetřivý, kamarádi by řekli Skrblík) si koupit konzoli a přestat remcat. A to je vlastně důvod, proč mám konzole raději, i když polovinu času hraju na PC.Je to supr pocit, když najedu do options a jediné, co tam jde ve spojení s obrazem nastavit, je velikost HUD interface a brightness. Domluvil jsem.

Vytvořte si webové stránky zdarma! Webnode