Crytek si pochvaluje, jak masově je využívaný jejich engine

Sleduje tu někdo profesionální herní scénu? A tím nemyslím multiplayerové turnaje, kde hráči s permanentním zánětem spojivek a odérem po energiťácích vyhrávají obří částky za celoživotní mačkání několika tlačítek, zatímco jim matka napopáté ohřívá večeři. Myslím profi herní scénu, kde se řeší vývoj her, nové technologie a enginy. Každý zná konferenci E3, kde se ukazují hlavně finální produkty nám, koncovým zákazníkům. Stejně tak existuje konference pro vývojáře Game Developer Conference, která se každoročně koná v San Franscisku, trvá týden a končila právě minulý pátek.

A právě na ní se Crytek - vývojářské studio takových herních mezníků, jakým byl první díl Far Cry a série Crysis, pochlubil, jak pěkně je jejich engine masově využívaný. Na trh se totiž dostává pátá verze CryEnginu, který je ale rozkouskovaný a každá jeho část se platí zvlášť. Ve výsledku je to ale pro vývojáře veliká výhoda, protože si mohou nakoupit jen ty nástroje, které potřebují. Navíc aby Crytek ukázal, že má srdce na správném místě a jeho zaměstnanci mohli po barech vyprávět, jak zachraňují svět, 70 % z výtěžku půjde na pomoc amatérským projektům, které sám Crytek vybere (vážně jste někdo čekal pomoc třeba imigrantům?).

CryEngine je masově využívaný enginem. A není se čemu divit, vývojáři si ho nemůžou vynachválit. Asi právě proto Crytek na GDC 2016 ukázal sestřih her, které jsou ve vývoje právě za přispění jejich enginu. A je mezi nimi i z českých luhů a hájů (a ze Žižkova, protože právě tam mají Warhorse studio) vytvářený Kingdome Come: Deliverance:

                                              

Tvorba webových stránek zdarma Webnode