Co přinesla beta Battlefield 1
Včera skončila otevřená beta Battlefield a proto je na místě přinést o tom nějaký ten subjektivní dojem. Kdo jste teda neměl čas, sílu, náladu nebo co na vyzkoušení jediné mapy v Sinajské mapy, vězte, že jste přišli o vcelku zajímavý zážitek.
Protože hlavním důvodem spuštění otevřené bety bylo vyzkoušení zátěže serverů a navíc do vydání zbývá sotva šest týdnů, asi už nemůžeme očekávat moc změn oproti tomu, co jsme se zkusili v posledních dnech. Jak už jsme dával vědět minulý týden v infu, k dispozici byly dva módy. A teď tedy k tomu, jak se hrály.
První mód Conguest je až pro 64 hráčů najednou a jednou větou je to prostě masakr. A to v pravém slova smyslu a ne v tom, jak se dneska o všem vyjadřují běloši. Mít 82 i na tak obrovské mapě je prostě nepřehledná záležitost a vlastně to tak navazuje tu pravou atmosféru jakékoliv války, protože místo zběsilého běhání po mapě a zapojení skillu občas stačí jen sebrat veškerou kuráž, vykouknout z krytu a dostat headshot od nepřítele, o kterém jste vůbec nevěděli. Takový překvapivý moment dokáže po dvacáté v jediném zápase pěkně potrápit nervy a alespoň si uvědomit, že dostatek čistých ponožek je ve válce asi fakt důležitější než skill. Ve výsledku tak má Conguest tak spíš za úkol ukázat, jak nepřehledný může v 64 hráčích mulťák být.
Pomalu jsem tak málem zapomněl na mód Rush, který je jen pro 24 hráčů, což je pořád víc, než kolik nás ve třídě došlo k maturitě. A v tom jsem se našel. Zatímco v Conguest se člověk pokoušel obsadit všechny vztyčné body na mapě, v Rush táhne jedna polovina hráčů napříč mapou a úkolem druhé poloviny je čistá obrana. Skvělé z jedné i druhé strany. Zatímco herní prvky a hratelnost si drží svůj standard od dob Battlefield 4, využití dobových zbraní, dopravních prostředků (včetně koně) je tak originální a svěže pojaté, že k tomu nemůžu mít jedinou výtku.
Vracím se tak zpátky k módu Conguest, u kterého jsem čekal, že bude tím revolučním krokem, a nakonec se z něj stala Arma. Jestli má tahle hra potenciál, není to v multiplayeru o 64 lidech. Potenciál hledám v bezvadném vyladění každého detailu a ničím nerušené hratelnosti. Otázkou je, jestli to může Battlefield přinést i po tolika starších titulech. Není to nakonec každý rok o tom samém? A propos to mi připomíná: víte, že se pracuje na Star Wars: Battlefront 2 a vyjde příští rok?
Protože se ale žádná beta neobejde bez chyb, tady je nášup toho nejlepšího, co během těch několika dní oběhlo internet.