Čerstvé dojmy z Playstation Nation 2014

Výstava v područí Sony, která slibuje před sedmdesát systémů Playstation pod jednou střechou Galerie Mánes a možnost zahrát si dosud nevydané tituly, přilákala i takové asociály, jako je naše redakce, z našich doupat na denní světlo. Díky tričkům s infantilními motivy, kvůli kterým na nás někdy náhodní kolemjdoucí hází opovržlivé pohledy a odpadky, jsme zapadli mezi ostatní dorostence ve věku mezi „Mami, hrozně mě bolí břicho“ a „Stejně si tu omluvenku můžu napsat sám“ a je jedno, že jeden z nás má už vlasy prorostlé šedinami, další plnovous a poslední nastupující senilitu.

Galerie Mánes není právě rozlehlou budovou a tak nás zajímalo, jak do ní pořadatelé narvou sedmdesát konzolí společně s televizemi, reklamními bannery a hosteskami. Odpovědí na neřešitelné dilema je konzole Playstation Vita, která tvořila skoro polovinu hratelných systémů. Tu jsme přenechali dětem a dětinským dospělým a za doprovodu krutého pohledu čtyřicetikilového sekuriťáka se přesunuli k Playstation 4 systémům.

Rozebírat vlastnosti Playstationu 4 by bylo na jeden celý článek. Osobně musím vyzdvihnout ergonomii Dualshocku čtvrté generace, která mi přijde bezchybná. Bohužel z krátkého hraní tolika titulů po sobě celá naše redakce zjistila stejné nepříjemné dojmy. Prvním problémem je zdlouhavé načítání úplně všeho. Vím, že by mohl někdo namítnout, že systém se právě prolouskává x gigabajty dat, ale to mě jako hráči, kterému jde čistě o herní zážitek, je úplně u ctěného rekta. Pokud systém musí zpracovávat obrovské množství dat, má do něj výrobce dát hardware, který to bude umět. Pomalý disk? Tak do něj měli dát SSD. Raději bych si připlatil, než abych po smrti v každé hře čekal půl minuty, než se mi nahraje poslední checkpoint. Dvakrát déle se musí čekat, pokud byla skoro každá hra v hlavním menu a zadali jste novou hru. Za tu dobu bych stihnul udělat si jídlo, obšťastnit manželku a najít hračku v synových cereáliích. Navíc v hale, kde vám dýchá na krk další geek, který si hru chce zkusit po vás, je přešlapování a zírání na loadingovou obrazovku trapnější než u uprdnutí si v prostředku hromadné dopravy.

Dalším a zdaleka NEJVĚTŠÍM problémem, který Playstation 4 podcenil, je klesající framerate. Průměrný hráč si možná nepřipustí, že by jeho nová konzole mohla nestíhat, ale pravdou je, že některé herní kousky (pozdravujeme Until Dawn) mohly mít kolem 20FPS po celou dobu hraní, aniž by se na obrazovce dělo něco zásadního. Takhle ne, dámy pánové.

 

DRIVECLUB

První hra, u které jsme se zastavili, abychom si alespoň představili, jaké to je mít řidičský průkaz. Graficky hra vypadá perfektně a to jsem měl čest si zahrát beta verzi The Crew na PC. Po prvním závodě mi ale reakce auta začala být podezřelá.

„Protože ti to jede jen ve třiceti snímcích za vteřinu,“ zamudroval HermanCZ a pohybem baseballového nadhazovače odložil ohmataný Dualshock zpátky do stojanu. Další až smutný moment nastal, když jsem nezvládl zatáčku a moje Ferrari vylétlo ze silnice na trávník, odkud se odrazilo od neviditelné překážky jako policejní obušek od hlavy extrémisty. Proč sakra tedy nejsou podél celé tratě svodidla, když vývojáři nechtějí hráče pustit mimo silnici?

Jinak mě potěšil realistický pohled z kabiny a různá přetáčivost aut.

THE ORDER 1886

Ke hře jsem se dostal ve chvíli, kdy ji opouštěl tlouštík, a tomu odpovídala míra upatlanosti ovladače. Fuj. Stejně tak mě nezaujala celá hra. Prvním plivnutím mezi hráčovi oči je sice fullHD rozlišení, které je ale oříznuto jako širokometrážní film, takže výsledek má podle mě rozlišení 1920x660. Bravo!

Samotná hra má pěknou atmosféru, ale popravdě mě po chvílí střílení rebelů plynovou pistolí přestalo bavit a bez mrknutí oka stánek opustil. Možná se z The Order 1886 vyklube kvalitní hra, ale s jistotou mohu tvrdit, že pět minut, které jsem jí věnoval, mi přineslo asi stejný zážitek jako tupé hledění na vyrýsované pozadí hostesek – nenudil jsem se, ale vzpomínat na to nepotřebuju.

 

Infamous: First Light

I když se jednalo o plnou hru, tedy datadisk známé Playstationové exkluzivity, hra mi byla předána uprostřed jakéhosi závodu, kde jsem měl s hlavní hrdinkou probíhat růžovými brankami po městě, abych si udržel rychlost. Kde jsem tento koncept jen už viděl? Jasně, Saints Row. A ani ti nebyli první. Po první prohře s časem jsem se raději přesunul do města a zkoušel se chvilku vyblbnout.

Osobně by mě zajímalo, v jakém městě vývojáři téhle hry bydlí, protože netečnost obyvatel k hrdince s nadpřirozenými schopnostmi hraničí s autismem. Viz. video, kde řidičku vůbec nezajímá, že jí nějaká nadopovaná teenagerka usiluje o život. Graficky se ale jedná o nadprůměrnou hru. Zvláště pežótsky narůžovělé efekty působí pěkně, pokud nejste homofobici.            

                                               

 

 

FAR CRY 4

Nejočekávanější hra letošního roku nabízela na výstavě jedinou misi, ze které nebylo možné utéct na jinou mapu. Celá naše redakce doufá, že šlo jen o demo a tím pádem nám hra nabídne otevřené prostředí jako předchozí díly. Nějakej nedomrlej gumicuk přede mnou navíc vypotřeboval většinu nábojů, takže jsem do malé vesničky, kterou jsem měl bůhvíproč vystřílet, šel jen s granátometem, malým samopalem s pár náboji a několika vrhacími noži. Zatímco se kolega na vedlejším stroji zmocnil slona a na tomto nenápadném zvířeti se pokusil za bílého dne nepozorovaně dostat skrze hlavní bránu, já si logicky odemkl granátometem.

Po mé smrti, která nastala přesně pět vteřin poté, co mi došly náboje, HermanCZ objevil MCGyverovu helikoptéru z bambusového dřeva a motoru z babety a rozhodl se vesnici bombardovat z ptačí perspektivy. Vesničané ho po chvíli sestřelili, ale kolega z výšky sotva padesáti metrů stihnul pomocí wingsuit naletět přímo na úbočí jediné skály v okolí a manévrem, který trval asi čtyři vteřiny, se stihl otočit, otevřít padák a hladce přistát na okraj potoka za vesnicí.

Far Cry 4 byla jasnou peckou herní výstavy. Bohužel i u ní jsme zaznamenali jeden velký problém a tím je klesající framerate v akčních situacích. Když se obraz seká i jen při běžné přestřelce, ani si neumím představit tu slideshow, pokud bych se dostal do velké vřavy nepřátel. Vzhledem k tomu, že hra vychází v polovině listopadu, si nemyslím, že by se tento nedostatek dal do té doby opravit a jen to dokazuje, že i nový systém má svoje hranice. Škoda.

 

PS: O hrách, které již notnou dobu obléhají jako Němci Leningrad pulty obchodů, nebo k nim osobně nemám co říct, se nemá cenu rozepisovat. I tak cítím povinnost za pořadatele zmínit, že kromě těchto několika budoucích kousků bylo také možné si zahrát: FIFA 15, MINECRAFT, Bloodborne, The Last of Us: Remastered, inFamous: Second Son, Killzone: Shadow Fall, Destiny, Watch_Dogs, AC4: Blackflag a další…

by Papírek

Vytvořte si webové stránky zdarma! Webnode