Assassins Creed: Rogue

     Typ: akční adventura

    Verze: PS3, X360 (PC během roku 2015)

    Datum vydání: 26.11.2014

    Lokalizace: EN

    Recenzovaná verze: 360

 

Zatímco herní komunita plive špínu na nováčka v nekonečné sérii Hašašínů se stejnou vervou jako asociálové vajíčka na prezidenty, nenápadně vyšel pomalejší bratříček pro nás chuďase bez next-genu. Unity slaví revoluci, ale podle chladných recenzí a x-tého patche to vypadá, že místo krále večera se něj stane ubožák, který na párty odpadne jako první a jeho kapuce bude sloužit celý večer jako popelník. Zatímco templář Shay mu bude za rohem píchat starou.

Důvod, proč se Ubisoft rozhodl ještě jednou proždímat asasínskou sérii na old-genu, je po vydání Unity jasný. Zatímco jsem s Rogue počítal jako se zbytečnou nádivkou ke steaku, kterou nikdo kromě Babicy nejí, ukázalo se, že sám vydavatel na žádnou revoluci nevěřil, a proto se pojistil klasikou, která si na nic nehraje a bere to nejlepší z posledních tří dílů. 

Pokud bych byl hnidopich (Na takový level jsem prozatím nedosáhl. Zatím se držím na excentrickém nasírači), vůbec bych takovou hru nepojmenoval přídomkem Assassins Creed. Proč?

Protože za asasína si zahrajete sotva dvě hodinky a pak hlavní hrdina zběhne k templářům. Tím jsem neprozradil nic zásadního, co by už nebylo v traileru. Nikdo v této sérii neřeší konvertibilitu náboženství stejně jako historická fakta. Tak se stane, že jako templář plujete s posádkou, co opile zpívá o blinkání přes palubu a o filckách holky z posledního přístavu, a na velkém korábu můžete dělat vše co v Black Flag. Naštěstí se autoři poučili a lodní bitvy a postupné vylepšování lodi nejsou v Rogue povinné a slouží jako součást světa, do kterého vás kromě přeplouvání od mise k misi nikdo nenutí.

Templáři vám moc extra výzbroje navíc nedají a ani se necukají, že stále používáte asasínskou čepel. Koho ale vaše zrada popudila, jsou samotní hašašíni, takže po vás jdou. V praxi to znamená, že jako správný bezďáci tráví čas ve křoví a kadiboudách, a když jdete kolem, pokusí se vám provést fatální akupunkturu. I když se jedná spíš o otravnou záležitost, která vás nutí mít stále oči na šťopkách, Shay, jak se náš (anti)hrdina jmenuje, má svůj orlí zrak, takže nebezpečí dokáže dopředu vysledovat. 

Z pohledu dnešní doby (která je v AC podle mě stejně důležitá zaklínači sirky) jste opět bezejmenný pracovník Absterga a svou pracovní dobu trávíte hraním, zatímco sekretářka vedle vás studuje statistiky a šéf si stěžuje na pomalý průběh. Prostě zbytečnost.

 Co mě ale překvapilo víc než smrt Hapky, předávání Slavíků a zamítnuté reklamace vrtulníčku na dálkové ovládání dohromady byl WOW efekt v jedné misi z počátku hry. V posledních dvou dílech se mi nestalo, aby mi při hraní vyskočil tep, natož abych seděl s otevřenou klobásovnou a zíral, co se to na obrazovce děje. Možná je to tím, že od AC série už ani nic podobného nečekám, ale silný dojem, který ve mně tahle mise vyvolala, si budu notnou chvíli pamatovat.

Z grafického hlediska nemůžeme očekávat žádný pokrok. PS3 a X360 už jsou na hranici své životnosti (zdravíme Káju Gotta) a nikdo nebude investovat do nových technologií s omezeními, kterými hardware old-genu disponuje. Pokud ale netrpíte nadměrnou vizuální fixací (to poznáte tak, že jste v životě neměli sex ve tmě), dokážete překousnout i nulový grafický pokrok oproti Black Flag. Pochválit ale musím smysl autorů pro detail. Sotva najdete příliš rozmazanou texturu, doskakování objektů nebo mizící ksichty (viz Výškrab).

I když jsem očekával zmetka šitého horkou jehlou (viz. Horizon 2), Rogue shrnul pozitiva celé série a vytvořil klasiku, která neurazí. Vadí vám chybovost Unity, nebo nemáte next-gen konzoli či high-end PC? Rogue vám dokáže naplnit herní večery a poslouží jako jednohubka, díky které zjistíte, že hrát za Templáře se nerovná temnému impériu v čele s Darth Vaderem, ale kvalitnímu pohledu z druhé strany barikády.  

87/100

 

by Papírek    

                                              

Vytvořte si www stránky zdarma! Webnode